Perodua Myvi

Kereta Terlaris di Malaysia 10 tahun berturut-turut

TOYOTA VELLFIRE

Best 7 Seater, The most exclusive and premium MPV

TOYOTA ALPHARD

Predescessor of Vellfire, Still continue its LUXURY

Honda Accord Overview

Comfortable ride, Excellent fuel economy, Responsive optional CVT

Top Sedan in Market

The most established saloon in this segment is the Toyota Vios, Honda City, Nissan Almera

Kereta Sewa Johor Bahru

King Car Rental ialah halaman web untuk mempromosikan perkhidmatan kereta sewa di Johor Bahru, Johor. Kami merupakan wakil penyewa kereta sewa di Johor Bahru, Johor.
Kami menyediakan Perkhidmatan Kereta Sewa untuk pelanggan samada individu atau korporat, tempatan mahupun antarabangsa di seluruh daerah di Johor. Kereta sewa kami boleh disewakan secara harian, mingguan mahupun bulanan.





Wednesday, 9 October 2019

800 HILANG PEKERJAAN DI UTUSAN MALAYSIA !



Hai, bagaimana pagi anda?
Pagi aku bermula dengan kekeliruan. Terjaga dengan fikiran biasa, kononnya perlu bersiap pergi ke kerja.
Dalam tempoh lebih dua bulan kebelakangan ini, aku akan bangun pagi dengan kekecewaan. Gaji tak masuk, jadi aku protes. Walaupun bangun awal, aku akan berlengah-lengah dalam bilik, dan akhirnya hampir menjelang tengah hari baru aku masuk ofis.
Pagi ini lain. Tiada lagi lengah-lengah. Aku sudah tak perlu pergi kerja.
Aku bukan lagi wartawan.
Dalam pasukan wartawan Utusan Malaysia, aku adalah yang paling muda. Kenangan aku bersama Utusan yang paling singkat.
Sebab itu, kalau aku sedih ia bukan sebab aku. Kalau aku runsing pun bukan sebab aku. Ia sebab beratus lagi kawan-kawan yang aku tak tahu bagaimana mereka mahu terima berita ini. Ada yang dah berpuluh tahun bekerja di Utusan.
Ya, aku tahu. Utusan bukan baik sangat di mata semua orang. Aku tahu peristiwa Malaysiakini dirampas komputernya itu pun pilu. Aku tahu. Aku cuma mahu bernostalgia tentang Utusan. Izinkan aku.
Berbulan-bulan kami kerja dalam tekanan. Mula dengan gaji lambat, perlahan-lahan ia bergerak ke gaji tertunggak. Akhirnya kini, kami terpaksa berurusan dengan Perkeso untuk memohon Skim Insurans Pekerjaan.
Kalau kau nak tahu, ketika Pengarang menyampaikan taklimat kepada kami semalam, ada seorang staf keretanya ditarik bank.
Aku tiada latar belakang kewartawanan. Tapi selepas sebulan bekerja di Utusan, aku mula rasa pasti aku mahu jadi wartawan seumur hidup.
Aku selerakan Anugerah MPI. Aku tak rasa aku akan begitu berselera untuk mengejar anugerah jika aku jadi cikgu.
Tahun lepas aku tercalon lima terbaik Anugerah Wartawan Muda. Ia hasil laporan aku tentang isu graduan pendidikan.
Tahun ni aku ingin cuba masuk rencana terbaik. Gila, aku bukan wartawan meja rencana pun. Tapi aku mahu cuba, kalah pun tak apa.
Bila dah jadi macam ni, aku pun tak tahu apa nak diimpikan lagi.
Buat yang bertanya situasi aku, jangan risau. Aku fikir aku akan dapat laluinya.
Cuma aku mohon buat mereka yang ada ihsan juga simpati, doakan semua bekas kakitangan Utusan Melayu (M) Berhad ditemukan jalan lurus untuk terus mampu menampung kehidupan. Terima kasih.

CREDIT : Ku Syafiq

KERETA SEWA - KING TRAVEL



“KHIDMAT KERETA SEWA YG PLG DIPERCAYAI, PLG EKSLUSIF & PLG BERPATUTAN NO.1 DI JB”
.
.
Sblm ni, pernah sewa keta dgn company lain, tp rasa tak puas hati? order kereta tapi xdpt last minit? Kualiti out? Lambat hntr? Harga lg mahal betul? Minta lain bg lain? Company tak bertanggungjawab? Rasa mcm mau cekik2 ja? Da cari tmpat lain pun, tp 2x5 juga? Tak tau nk buat apa?
.
.
Pernah sewa kereta tapi dapat kereta buruk?
Pernah sewa kereta tapi dalam kereta ada lipas, sampah & bau busuk?
Pernah sewa kereta tapi kereta yg disewa breakdown tgh jalan & terpaksa tunggu berjam-jam utk dpt bantuan?
.
===================
KENAPA KING TRAVEL?
===================
.
Kami menyediakan perkhidmatan kereta sewa yg TipTop dari segi umur kereta, kebersihan dan terutamanya prestasi kereta.
.
[] BARU -Kenderaan yg disediakan tidak lebih dari 5 tahun. Kebanyakan kereta kami dikeluarkan pada.
.
[] BERSIH - Kenderaan juga dipastikan dicuci sehingga bersih dan wangi bagi sebelum diserahkan kepada pelanggan.
.
[] MANTAP - kami sentiasa pastikan kenderaan servis ikut jadual yg ditetapkan. Tayar juga dipastikan sentiasa diperiksa.
.
[] 24/7 CUSTOMER SERVIS - jika perkara yg tidak diingini berlaku juga, anda boleh hubungi call center kami di talian 017-2244300
.
[] SELURUH MALAYSIA - kami mempunyai lebih 30 networking cawangan seluruh Malaysia dimana kami boleh menghulurkan bantuan dgn lebih cepat jika memerlukan.
.
[] PREVILAGE CARD - kami menyediakan previllage card dimana pelanggan dapat menikmati diskaun hebat utk sewaan yg seterusnya.
.
BOOKING SEKARANG. Kereta Terhad!
.
WHATSAPP www.wasap.my/60172244300
WHATSAPP www.wasap.my/60178844300
WHATSAPP www.wasap.my/60172244300
.
CALL 017-2244300
CALL 017-2244300
CALL 017-2244300
.
| LIKE | COMMENT | SHARE |

Tuesday, 8 October 2019

KERETA SEWA JOHOR YANG PALING TIP TOP



WHY BOOK DIRECT ON OUR OFFICIAL WEBSITE ⁉️
 For SECURE Booking
 More BENEFITS
 Better DEALS
.
RENT YOUR CAR FROM TRUSTED COMPANY
.
NEED a special low rates on car booking?
NEED a best renting experience?
NEED a guaranteed a best car?
NEED a dedicated customer support?
.
BUT DONT WASTE YOUR TIME FOR >>
.
Check Availability !
Check Date & Time !
Check The Price !
.
Just go to our website for direct BOOKING with easy way 😊
.
www.kingtravel.my
.
www.kingtravel.my
.
www.kingtravel.my
.
Almost 45,785 customer was booked online from our company since 2014 !
.
#keretasewajohor #keretasewajb #keretasewatampoi #keretasewauda #keretasewabbu #keretasewaskudai #keretasewamasai #keretasewapasirgudang #keretasewajohorjaya #keretasewalarkin #tmj #fam #jdt #legoland #johorsoutherntigers #johorcarrental #carrentaljohor #jbcarrental #skudaicarrental #pasirgudangcarrental #sukma2020